Top 3 vitamine pentru sănătatea ta

Specialiştii în nutriţie spun că alimentele sunt cea mai bună şi cea mai sigură sursă de vitamine. Mai mult, vitaminele ajută organismul să funcţioneze optim.

Astfel, complexul vitaminelor B, în special B6 şi B12, ajută sângele, nervii şi sistemul imunitar să funcţioneze optim. Deficienţa în organism a acestor vitamine reprezintă un factor de risc pentru bolile de inimă şi atacul cerebral. Cantitatea zilnică recomandată pentru o persoană sănătoasă este de 1,3 miligrame de B6 şi 2,4 micrograme de B12.

Cerealele integrale, germeni de grâu, bananele, fasolea, nucile, carnea de pui şi cea de peşte reprezintă cea mai bogată sursă de vitamina B6, iar ouăle, lactatele, carnea de vită şi cea de porc sunt surse bogate în vitamina B12. Potrivit specialiştilor, un pahar de iaurt şi o banană, 30 de grame de seminţe de floarea-soarelui şi 60 de grame de friptură de vită oferă organismului necesarul zilnic de Vitamina B12 si B6.

Vitamina C este un antioxidant care luptă împotriva radicalilor liberi şi ajută la menţinerea sistemului imunitar. Mai mult, această vitamină creşte nivelul colesterolului bun din organism. Un deficit de vitamina C duce la scăderea imunităţii, astfel că necesarul zilnic recomandat este de 75 de miligrame. Citricele, dar şi căpşunile, ardeii, broccoli şi spanacul sunt o bogată sursă de vitamina C. Specialiştii spun că o singură portocală este suficient pentru a ne asigura doza zilnică de C în organism.

Vitamina D protejează organismul de apariţia diabetului de tip I, osteoporozei şi sclerozei multiple. Peştele gras reprezintă o sursă inepuizabilă de vitamina D. Nutriţioniştii spun că doza zilnică recomandată este de 200 IU în cazul femeilor de până la 50 de ani şi 400 până la 600 IU pentru cele de peste 50 de ani. Astfel, pentru a obţine cantitatea necesară, nutriţioniştii recomandă 100 de grame de somon, dacă nu ai împlinit vârsta de 50 de ani.

sursa

Vezi şi

Atenţie la ce puneţi pe masă! Alimentaţia necorespunzătoare, legată de unul din cinci decese la nivel mondial

Aproape un deces din cinci la nivel mondial este legat de alimentația necorespunzătoare, potrivit unui …